Turkost badvatten?

Vem kunde tro att vinterlandet Kanada skulle bjuda pa otroligt varma temperaturer och chockturkosa vatten likt tropiska lander som Thailand? Inte jag och jag har blivit overraskad bade en och tva ganger.

Nar jag doppade stortan i det gnistrande bla paminndes jag dock snabbt om skillnaden och om var jag befann mig... Uppskattningsvis skiljer det sig strax over 30 grader fran vart djupturkosa vatten precis smallt och nedrunnet fran glaciaren har i Kanada till Thailands varma badvatten med vita sandstrander.

Nej, badpaus blev det ingen under vandringen upp till glaciaren via 3x Joffre lake. Fotograferingspauser blev det flera av. Det ar dock alltid en besvikelse nar man forsoker fa in alla intryck och farger som omger en till en och samma liten bild i en digitalkamera. Detta var/ar helt enkelt nagonting man maste se med egna ogon for att forsta hur otroligt vackert det ar!
Man vandrar ca 5 km, borjar vid en sjo passerar en pa vagen och sen avslutar man med en nastan hela vagen upp till glaciaren.
Sjo nummer 1 och Kuma
Ett litet stenrose
Sjo nummer 2, den mest turkosafargade.
Sjo nummer 3 langst upp.
Sjo nummer tre, nedanfor dar i svackan ar de andra sjoarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0