Work hard, play harder!

Är livsfilosofin i Whistler, fast för oss har det blivit lite för mycket work hard och för lite play men det ska det bli ändring på! Det har i alla fall gett lite utdelning med intensivt arbete hela december, allra helst när Josefine också fick lönepåslag i början på vintern, det har hjälpt oss mycket! Skönt att inte gå minus och behöva ta av sparpengarna varje månad.

Av mitt jobb fick vi i förra veckan biljetter till världscupen i rodel, samma bana som de tävlade i på OS senast som för övrigt är den snabbaste banan i världen med rekord på 154 km/h. Det var faktiskt väldigt häftigt att se men svårt att fånga på bild. Ett par dagar senare fick jag ett ”recognition prize” på julfesten som ett litet extra tack för arbetsinsatsen, som alla vet så rullar skit nedför och vem är inte längst ner om inte diskarn!?

Om någon annan har funderingar på åka till Whistler för en säsong så kan jag rekommendera att söka jobb med Whistler Blackcomb då man får liftkortet värt ca 12000 kronor. Jag hade redan köpt liftkortet när jag fick jobbet på Dusty´s (ägt av Whistler Blackcomb), så när jag började där köpte de tillbaka liftkortet så de pengarna var skönt att få tillbaka in på kontot igen nu innan jul.

 

För att förstå hur fasligt fort det går när de åker rodel så måste man se det live! (helt omöjligt att få någon bra bild!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0