My precious

Nu har vi har plockat isär och med ångest packat ner cyklarna, dom ska trots allt resa hela vägen till Sverige och vem vet vad de kan få utstå på vägen. Väskorna kommer nog öppnas ett par gånger till innan dom checkas in, ångest, ska försöka få tag på bubbelplast eller skumgummi. Det är faktiskt min drömcykel och likt Gollums precious, har my precious för tillfället blivit en källa för negativa känslor. Skrattar när jag tänker på att det faktiskt är ett verktyg som jag själv slaktar över rötter, stenkistor och rullgrus, sådana repor ger cykeln karaktär likt ett väderbitet ansikte. Men må gud ha förbarmelse över den som hanterar min cykelväska ovarsamt!

Vi putsade, skruvade av och tejpade, trots att vi ville ta isär cyklarna så lite som möjligt så slutade det med att framdämparen åkte av.


Nåja, nu är vintern på väg och med den kommer andra tankar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0