These shoes are made for walking!



Det här blir inget PK inlägg som det om drogerna i Whistler utan mer vardagliga tankar, läste i Aftonbladet att vi snart är 7 miljarder människor på på vår planet och har nyligen också läst en bok som heter Economics of the enviroment. I ett avsnitt behandlas ökningen av människor och vad dom anser, nödvändigheten av en reglering. För vad skulle hända om alla levde som vi? Självklart handlade den om annat också, som hur vår planets resurser används men paradoxalt mindre om konsumtion.

Många vill bara diskutera miljö i ekonomiska termer, likt boken ovan, vilket betyder att vi inte kommer se en förändring förrän det kostar mer än vad det smakar med miljöförstöring. Men vi är mer, sådana slutsatser förbiser vår vilja och handlingskraft, många bäckar små!


Vad har mina skor med det att göra? Mina Loulu's är delvis var gjorda av återvunnet material och naturligt gummi. Patagonia har alltså lurat mig med design och funktionalitet att göra ett miljövänligt val, lurifaxer! Men jag älskar dom så jag tror det blir ett par likadana till sommaren, för som syns behövs ett par nya och denna gång kan jag göra ett medvetet val. De har tjänstgjort i mer än två år som vardagsskor och till sist cykeldojjor innan sin pension, riktiga trotjänare som varit värd varenda krona. Så jag lyssnar på Eddie Vedder och känner mig melankolisk. Petter kan du inte spelade den här för mig nästa gång vi skypar?


Musiken:http://www.youtube.com/watch?v=nZbiZxA9b5k
Skorna:http://www.patagonia.com/us/product/footwear-mens-loulu-wool-walking-shoe?p=79513-0-395
Aftonbladet:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13843220.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0