Ja men just

Happy Thanksgiving!!
Måste man väl säga när man befinner sig här i Kanada. Någon kalkon har det dock inte blivit, vi kände att det var roligare att leka i snön än att laga Kalkon hela dagen! Christin på jobbet sa att hon skulle ta med och göra en kalkonsandwich till mig så att jag skulle få smaka hur RIKTIG kalkon smakar (har uppfattat att det där med kalkon är lite heligt här, har man inte ätit "Thanksgiving kalkon" av typen man kan se på amerikans film, då har man helt sonika INTE ätit kalkon!!). Deras familj med släkt på 10 pers äter två(!!) fullstora kalkoner, med div tillbehör och dessutom flertalet olika pajer och efterrätter under Thanksgiving. Hon sa att det hela egentligen går ut på att sitta länge och väl och helt enkelt trycka i sig så mycket mat det bara går. Man är inte klar förrän samtliga runt bordet mår illa.
Någon gång ska jag också fira Thanksgiving så att jag nästan rullar hem, låter ju kul, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0